Valentijnsdag: Zo verras je je zakelijke relatie écht

Valentijnsdag: Zo verras je je zakelijke relatie écht


Aaah, Valentijnsdag. Of je nou van het kaliber “commerciële onzin” bent of stiekem toch wel uitkijkt naar een leuke verrassing van je partner, dat doet er niet toe.
Valentijnsdag is als dag van de liefde méér dan duurbetaalde rozen, zeker als je het zakelijk toepast. En wij vertellen je precies waarom!

1.   Onverwacht moment = dubbel effect
Waar kerst en het einde van het jaar traditioneel dé ‘gift weeks’ zijn in relatiegeschenken-land, wordt in het eerste kwartaal zelden op een waarderende manier contact gezocht met relaties.
Heel krachtig dus om juist op een onverwacht moment een portie liefde naar je klanten en relaties te sturen. Zoals bij zoveel dingen (denk maar aan een geslaagde surprise-party) is de verrassing “half the fun”!
2.   Iedereen wordt beter van een beetje liefde
We gaven in een eerder blog al aan dat de psychologie van geven en krijgen een heel krachtige is. Een cadeau of presentje krijgen wordt door praktisch iedereen gewaardeerd.
Een cadeau geven is per definitie vaak een uiting van waardering en daarom past het zo goed bij Valentijnsdag. Valentijnsdag op haar beurs past om die reden dus ook zo goed bij relatiegeschenken. Want ook zakelijk kan Valentijnsdag een fantastisch moment zijn om met een hoop ontspanning je klanten en leveranciers te wijzen op jullie prettige relatie en de waardering die je daarvoor uitspreekt.
LEES HIER VERDER