Scoren op de beurs: 3 tips

Scoren op de beurs: 3 tips

Hoewel het fenomeen beurs de afgelopen jaren door de online wereld wat minder populair is geworden, zijn er nog steeds tal van bedrijfstakken die met (specialistische) beurzen een krachtig middel hebben om hun bedrijf, merk of producten en diensten in beeld te brengen bij de potentiele doelgroep.


Toch blijkt dat niet eenvoudig; want na jarenlange beursbezoeken en de groei van het Internet zijn bezoekers steeds sneller en steeds breder geïnformeerd. Dus moet je op zoek naar wat jouw beursstand echt de moeite waard maakt..



1.     Wat maakt je stand de moeite waard?

Er zijn tal van bedrijven gespecialiseerd in beursstands, dus die hoek zoeken we niet op. Maar de hamvraag is natuurlijk wel wat jouw stand de moeite waard maakt om überhaupt te bezoeken!


Natuurlijk worden je relaties al tijdig geïnformeerd over de beurs en voed je bezoekers al eerder met redenen om je stand te bezoeken. Maar 'on the spot' zoek je natuurlijk naar manieren om de aandacht te trekken.


En eerlijk is eerlijk; een give-away of goede premium is daarin zeker een nuttige toevoeging.


​​​​​​​


2.     Wat is het doel van je beursbezoek?

In je voorbereidingen en de aanloop naar een beurs moet je nadenken over je doelstellingen.

Je neemt deel aan een beurs wegens een commercieel doel, gericht op een relevante doelgroep.

In veel gevallen is dat leads verzamelen, een productintroductie, nieuwe contacten leggen of juist bestaande contacten warm houden of optimaliseren.


Een deel van de beursbezoekers zijn oriënterende slenteraars of juist al gericht op een specifieke standhouder. In hun zoektocht naar informatie zul je de aandacht moeten vangen.


Beeld, geluid, entertainment en ja, give-aways werken! Maar zoek naar vernieuwing en zoek iets dat echt past en meerwaarde biedt.




3.     Wat maakt het dit keer echt bijzonder?

Direct gerelateerd aan bovenstaande is het zoeken naar uniciteit. Natuurlijk horen de ‘weggevertjes’ bij een beursbezoek. En of het nu een particuliere of zakelijke doelgroep betreft, iedereen waardeert het om iets te krijgen.

Maar bepalend vanuit je doelstelling is het altijd zaak om je give-away goed te kiezen! Daarom is de keuze voor een maatwerk give-away of relatiegeschenk zo populair: Zo creëer je een maximale match met de organisatie, product/dienst of merk.


Slim, grappig of als echte meerwaarde in je boodschap.




Laat een professional meedenken

Natuurlijk liggen vraagstukken als dit helemaal in de lijn van ons (maatwerk) team. Dus leg ons je uitdagingen, je product, beurs of doelstellingen voor en laat ons team met je meedenken.


Laat ons weten waarover we mogen meedenken!