Vepa bestaat 40 jaar!

Vepa bestaat 40 jaar!

VepaGifts bestaat 40 jaar. In 1978 begon Bem van Enschot een onderneming in relatiegeschenken vanuit Berlicum. Inmiddels is het bedrijf, na een tweetal verhuizingen, uitgegroeid tot een belangrijke speler op de markt van promotionele producten. En kwam er een nieuwe divisie: VepaBedrijfskleding.

Robert-Jan van Enschot (45) is de tweede generatie van het familiebedrijf en directeur/ eigenaar van VepaGifts en VepaBedrijfskleding. Op het moment van dit interview, dat net voor de feestdagen plaatsvindt, zit hij tot over zijn oren in het werk.

Met emotie


Mensen verrassen met een geschenk roept emotie op. Hoe groot of hoe klein het relatiegeschenk, premium of gadget ook is. ‘De kunst is om op het juiste moment het juiste effect bij je klanten te bereiken. Bij VepaGifts weten we hoe je mensen op de juiste manier raakt en hoe je een relatiegeschenk of premium de juiste lading meegeeft. Die kennis en ervaring zetten we graag voor iedereen in’, zegt Robert-Jan. ‘Wie wil je bereiken, met welke boodschap en met welk doel? Op basis van de antwoorden op deze vragen werken we een idee voor de klant uit. Van een verrassend totaalconcept tot een doeltreffend promotioneel product, premium, gadget, relatiegeschenk of kerstpakket.’


Comfortabel


Toen Robert-Jan in 2002 het bedrijf van zijn vader overnam kwam er, naast  relatiegeschenken, veel vraag naar bedrijfskleding. ‘De identiteit van bedrijven wordt steeds belangrijker. Ondernemers willen uitstralen wie ze zijn en hun kernwaarden terugzien in hun bedrijfskleding. Behalve representatief, houden we rekening met draagbaarheid en veiligheid. Bovendien willen we dat de kleding comfortabel zit, daarom organiseren we passessies voor het personeel.’


Verhuisd


Robert-Jan is blij met het nieuwe bedrijfspand. ‘Sinds 1 oktober 2016 zijn we van Oss naar ‘s-Hertogenbosch verhuisd. Dat voelt goed. Het geeft ons de ruimte om de bedrijfskledingtak uit te breiden. We voeren drie merken: Mascot Workwear, Tricorp en Dassy. Die kwaliteit vormt de basis van op maat gemaakte kleding voor bijvoorbeeld horeca of bouw.’

MVO


‘Natuurlijk wordt er veel online geshopt, maar bij het merendeel van onze klanten gaan we persoonlijk op bezoek. Vaak hebben ze zelf al ideeën, die we dan kunnen vertalen in iets wat hun doelstelling vertegenwoordigd. Ook onze branche vereist maatschappelijk verantwoord ondernemen.’